Leta i den här bloggen

måndag, augusti 15, 2016

Vardag igen

Det känns faktiskt riktigt härligt med vardag igen. Tror de flesta gillar att komma tillbaka till rutinerna efter flera veckors ledighet och "ta dagen som den kommer". I natt sov Nellie för första gången i sitt rum eftersom hon sedan länge sovit hela nätter. Jag lade henne i spjälsängen strax innan 19 och satte på baby watchen. Vid sju imorse vaknade hon! Nu börjar höstens roligaste projekt. Att rensa och göra mysigt i hennes rum! Återkommer om det :)
Liten tjej i stor spjälsäng. Vaggans tid är nu förbi!
Efter att Nellie fått mat låg vi alla tre och gosade i sängen när pappa åkt till jobbet. Bästa starten på dagen!
Bara tjejerna hemma!
Vi tog fram mikrofonen som Emmie fick för längesen men då var för liten för. Nu spelar och sjunger hon, hellre än bra ;-)
Sambon tog motorcykeln till jobbet idag så jag hade för ovanlighetens skull bilen hemma. Så då passade jag och barnen på att åka på utflykt. Vi bestämde oss för att åka och fika vid Särdals kvarn i Steninge. Tyvärr var det stängt där då lågsäsongen nu tagit vid. Så vi körde till Heagårds skafferi istället, ligger bara några km härifrån och är väldigt charmigt. Emmie ville ha glass och jag tog en kaka. Det var lugnt med folk så vi njöt i stora drag! Ända tills en ilsken geting jagade iväg oss. Kände till sist att vi var tvungna att åka hem för att inte någon av oss skulle bli stucken.
Fika på Heagårds skafferi.Emmie äter glass och jag After Eight kladdkaka, yummie!
Glassfia nummer 1!
Emmie behövde gå på toaletten och jag bad henne hålla sig en liten stund så att vi kunde fika klart. Men det kunde hon inte sa hon så det var bara att leta upp en toalett. Hon var lite orolig för glassen så den tog hon med sig.
Kisspaus på fin toalett.
Notera glassen på handfatet :-)
När vi kom hem sov båda barnen i bilen. 
Ahhh, så ljuvligt att sola på altanen när barnen sover bredvid!
Idag har varit en superhärlig dag! Jämfört med innan semestern har vi nu kommit in i en bättre lunk. Nellie har blivit större och Emmie är inte lika trotsig och jag hinner och orkar mer. Kanske inte varje dag men de flesta dagar. Så nu ska jag njuta så mycket jag bara kan eftersom det nu är bestämt att jag börjar jobba igen den 2 november. 2,5 månader kvar, nedräkningen har börjat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar