Leta i den här bloggen

fredag, augusti 26, 2016

Sjuk igen

Efter att Emmie blev sjuk har jag också blivit förkyld. Det är tredje gången sedan midsommar! Har nog aldrig varit förkyld så här ofta och speciellt inte på sommaren. Så irriterande! Men jag kan ta det, värre är det med våra guldklimpar. Jag lider med dem när de snörvlar och hostar. Emmie har blivit så hes att jag knappt hör vad hon säger. Trots att vi försökt sluta med hennes tupplurar på dagen har hon fått sova nu när hon inte mår bra. När hon vaknar vill hon ändå ligga kvar och somna om eller bara vila i vagnen.
Men nu är det i alla fall fredag och när sambon kommer hem får vi förhoppningsvis en mysig helg. Vi behöver nog kurera oss allihopa. Sambon flaggade för att han hade en förkylning på gång han med...
Båda tjejerna somnade gott i vagnen på promenaden. 
Nyvaken Emmie vill ligga hos mamma i solstolen. 
En helt annan sak. Tidigare i somras beställde jag ett namnhalsband med båda mina döttrars namn (hade ett tidigare med bara Emmie) och jag fick hem det och var så nöjd. Men efter ett kort tag började det svarta i "Nellie" släppa och gjorde namnet kladdigt. Så jag reklamerade och fick välja ut ett nytt. Efter jag gjort en ny beställning släppte dessutom en av månadstenarna.
Mitt första halsband när det precis kommit hem. 
Mitt senaste, som jag hoppas ska hålla sig fint. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar