Leta i den här bloggen

fredag, mars 18, 2016

Sovmorgon

Har inte hunnit med att blogga som ni kanske förstår. Dagarna går i ett och det är sällan en lugn stund. Vi har inte fått helt ordning på rutinerna ännu, Nellie får fortsatt ersättning (som komplement till bröstmjölk) vilket lett till en bra viktuppgång. Men hennes behov av mat och sömn varierar väldigt. Det är inte alltid lätt att förstå vad hon vill när hon knorrar (läs: skriker). Men det går sakta framåt. Emmie är fortfarande svartsjuk och säger ofta "min mamma!", inte sällan samtidigt som hon börjar gråta i förtvivlan för att hon ser mig mata Nellie. Då gäller det att prata pedagogiskt med henne och försöka gosa och kela så mycket som möjligt. Inte alltid lätt när jag samtidigt behöver ge Nellie mat. Famnen blir lätt väldigt full. 

Idag är Emmie hos farmor och farfar vilket gör att hon får full uppmärksamhet och jag får mer tid till Nellie och möjlighet att få lite annat gjort.
Såhär mysigt sover Nellie på mitt bröst när jag skriver detta, klockan är 09.19 och vi ligger fortfarande i sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar