Leta i den här bloggen

torsdag, mars 03, 2016

Egentid på stan

Redan förra veckan provade vi att låta Nellie ta flaskan (med utpumpad bröstmjölk) och det gick finemang. Så gjorde vi med Emmie också och det är verkligen jätteskönt att ha det som ett komplement så att hon inte blir helt låst vid mig utan att även pappa kan hjälpa till med matningen och jag kan vara iväg hemifrån om det behövs. Sambon ger Nellie flaskan i alla fall en gång om dagen och det blir en mysig stund för dem båda. Därför kunde jag boka in en tid hos frissan med kort varsel idag och jag såg verkligen framemot att göra slingor vilket behövdes. 

Nellie sover oförskämt bra på natten. Mellan 5-7 timmar i sträck. Häromnatten ammade jag henne vid 23 på kvällen och sen vaknade hon inte förrän 06.30, det är 7,5 timmar! Så därför krävs det att jag går upp och pumpar minst en gång varje natt. Men det är det helt klart värt, vi sover gott och är pigga på dagarna. 
Osminkad och med tydligt utväxt i håret. 
Alltid en flaska i kylskåpet nuförtiden. 
Snyggare kan man knappast bli, eller? ;-)
Efter mitt besök hos frissan ringde jag hem och kollade läget hemma. Det var fullt upp sa sambon men han tyckte jag skulle ta en sväng på stan och få lite egentid så jag åt lunch och shoppade lite. 
Jättegod surdegstoast med pesto, mozzarella och lufttorkad skinka! Något jag inte fick äta när jag var gravid. 
Andra chansen är i stan på lördag och det märks överallt. 
Europa och Tjuren var också utsmyckad :)
Så skönt med nya slingor! Nu väntar jag bara på lite fräsch färg i ansiktet. 
Som väl alla vet vid det här laget föddes en prins i Sverige igår. Lille prins Oscar. Så fint namn tycker jag. En liten lustig grej med det är att jag och Victoria är födda samma år, samma månad. Det skiljer faktiskt bara nio dagar på oss. Jag är nio dagar äldre än henne. När vi nu båda fått vårt andra barn så insåg jag ganska snabbt att det skiljer nio dagar på prinsen och Nellie. Mitt andra barn är nio dagar äldre än Oscar! Lite kul sådär :) Sen att det skiljer 1,5 år på Estelle och Emmie, det är ju en annan sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar