Leta i den här bloggen

onsdag, mars 09, 2016

Det lunkar på

Idag är andra dagen som Emmie är på förskolan sedan Nellie föddes. Det är jätteroligt för henne och det frigör tid för mig att promenera, greja hemma och ta det lite lugnt. Vi har kommit in i en skön lunk här hemma. Nellie sover, tacksamt nog, väldigt bra på nätterna. Hon sover åtta timmar i sträck per natt nu. Helt otroligt men så är det. Hon äter riktigt bra under resten av dygnet så det går nog ingen nöd på henne. Så länge hon följer sin viktkurva så. Vi ska till BVC imorgon igen. 
På dagtid vill hon stundtals ha mat ganska ofta så det är inte helt lätt att ta långa promenader. Det är för kallt för att stanna till och amma på en bänk. Men idag sken solen och jag ville verkligen ut. Satte på en ljudbok och tryckte igång Runkeeper för att ha koll på hur långt jag gick. Och det blev 3,84 km. Det får jag vara nöjd med idag. Går inte jättefort så det tog en trekvart. 
Längtar enormt mycket efter våren nu. Det gör väl alla men för mig som är hemma hela dagarna är det så skönt med varmare väder. Man kan ta långpromenader, amma ute, sitta på altanen, låta barnen sova ute med öppen altandörr och man slipper ta på sig (och barnen) så mycket kläder. Förhoppningsvis får man då också lite färg på sitt bleka nylle...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar