Leta i den här bloggen

måndag, mars 28, 2016

Första cykelturen i år

Det utlovades 10 grader och sol idag så när vi skulle hem till goda vänner på fika fick jag lust att ta fram cykeln. Tänkte då att Emmie kunde följa med mig så fick Nellie åka bil med pappa.
Emmie tycker jättemycket om att sitta bak på mammas cykel så hon var inte svårövertalad. 
Trött tjej i cykelstolen.
På hemvägen somnade hon vilket jag märkte genom att hjälmen tryckte mot min rygg, Senare föll hon åt sidan. Får nog spänna åt remmarna lite till...

Eftersom hon gillar att suga på tummen tvingas hon ta av sig högervanten, vilket resulterade i att hon tappade den någonstans längs vägen. Så efter jag lämnat av Emmie fick jag cykla tillbaka och leta. Efter en km hittade jag den vid sidan av cykelvägen. Det blev totalt en cykeltur på ca 8 km idag.
Tur det var en röd vante, gjorde det lätt att hitta den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar