Leta i den här bloggen

söndag, mars 20, 2016

Shopping i Helsingborg

Idag har jag och min kompis Louise varit på Väla i Helsingborg och shoppat. Jag var hemifrån i sex timmar och det var superhärligt! Precis vad jag behövde insåg jag. Det var ett ganska spontant infall efter att sambon åkte iväg (också till Helsingborg) igår. Jag kände då att jag inte kommer ut nånting, det är ju jag som alltid är hemma med barnen. Okej att han jobbar och jag är den som är mammaledig men på helgen behöver jag avlastning. Vilket jag också brukar få men just igår kände jag mig instängd. Så jag frågade Louise om hon ville hänga med till Väla vilket hon ville. 

Pumpade ut en flaska bröstmjölk innan jag åkte men tog med mig pumpen för säkerhets skull. Slapp dock använda den utan klarade mig hem igen innan jag behövde pumpa igen. 
Efter att vi ätit lunch och gått i massa affärer var jag så sugen på Frozen yoghurt och fick Louise att prova det för första gången. Alltså, det är ju så himla gott! Jag brukar alltid ta naturell smak och toppa med färska bär. Men det finns ju många smaker och massvis med topping att välja på. Det kostar ju en slant när man köper på lösvikt. Louise som aldrig provat detta innan missbedömde nog vikten för hennes gick på 81 kr! Men hon åt inte upp allt heller ;-)
Jag fick köpt mig ett par vår/sommarskor som var både snygga och sköna. Inte de mest typiska Helena-skorna men de kändes som ett himla bra köp. Dessa kommer jag nog få mycket användning för. 
De är denimblåa i färgen och sulan riktigt bekväm, både inner- och yttersulan. Märket är S Oliver. (Googlade på skorna och hittade dem på Zalando och de finns även i ljusrosa och grått. Funderar starkt på att köpa de rosa också!)

Sen köpte jag en topp, ett halsband och ett par örhängen. Spenderade inte så mycket men bara att komma iväg var guld värt! Fick en riktig energiboost av det. Så kul att få tid att umgås ordentligt med en god vän. Inte ofta man får tid till det när man har småbarn och mycket omkring sig. Så tack Louise för en härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar