Leta i den här bloggen

fredag, mars 11, 2016

Kaoset har börjat

Sista dagarna har jag fått smaka på att vara tvåbarnsförälder med visst kaos. Första två veckorna var det frid och fröjd då vi båda var hemma men nu börjar jag känna mig otillräcklig och Emmie har börjat visa svartsjuka som inte är helt lätt att hantera. 
Tidigare idag hade jag dock en skön stund och skickade mms till sambon på jobbet. 
Nellie sov i vagnen bakom mig, Emmie cyklade och jag satt och njöt i en brassestol. Men denna fridfullhet höll inte i sig så länge. Vi fick gå in och sen följde några timmars kaos där jag inte hade tid med Emmie nästan någonting. Det känns jättejobbigt att hon sitter med paddan för att jag inte har tid med henne. Nellie krånglar med maten (vi har fått börja ge henne ersättning) och skriker en hel del. Ibland hjälper det inte vad jag än gör, försöker amma, ge flaska, byta blöja eller ge närhet. Jag tvingas ibland fixa mat eller byta Emmies blöja samtidigt som jag hör Nellie skrika. 

Jag vill absolut inte klaga, detta är nog inte ovanligt för flerbarnsföräldrar. Ena stunden är allt fantastiskt och nästa stund är man hyperstressad över bebisskrik, läckande bröst och en storasyster som behöver uppmärksamhet. 

Till sist sover båda mina hjärtan!
Känns skönt att det är fredag eftermiddag och att sambon snart kommer hem så att vi kan ta helg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar