Leta i den här bloggen

måndag, mars 30, 2015

Snart trädgård?

Jag älskar vårt hus och känner mig otroligt hemma när jag kommer hem. Sakta men säkert fyller vi huset med liv och själ och gör det mer personligt. Men utsidan ser ju ganska trist ut så det är prio att ändra på. Vi har begärt in offert från olika markläggare (heter det så??).  Även om vi inte har full koll på vad sånt borde kosta har vi hört oss för med grannar och såklart googlat en hel del. Första offerten vi fick in var jättedyr, så den gick fetbort. Men ikväll har vi fått en bättre. Tänker mig dock att det måste finnas prutmån på det priset ändå. Som ekonom måste man ju förhandla ;-)
Emmie traskar runt huset :)
Här ska det bli en stor altan, så snart som möjligt!
Jag längtar efter att ha en gräsmatta och en stor altan!

På min (kanontrevliga) tjejfest i lördags fick jag en väldigt passande present. Två trädgårdsböcker! Extra bra till mig som inte har gröna fingrar alls. 
Trots att jag inte brukar vattna inomhus ska jag försöka anstränga mig ute. Sambon kan ju inte göra allt. Men bygga altanen ska han få göra, tror inte ens han vill att jag lägger mig i. Jag fixar kalkylen istället :-). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar