Leta i den här bloggen

torsdag, mars 05, 2015

Vardagsmotion

Idag var första dagen att jobba sen jag flyttade från stan. Det innebär att cykla till och från jobbet, sparar både pengar, miljö och ger god vardagsmotion. Det kändes ganska tungt vilket nog berodde på tre saker; kärringscykel, dåligt pumpat bakdäck och dålig kondis hos själva cyklisten. Bakdäcket löste jag på hemvägen då jag cyklade inom torget där pumpstation finns. Kondisen, ja, den är ju bara att jobba på och med tanke på att det var 6,5 km lär jag nog förbättra den inom ett par veckor. Cykeln behåller jag men kanske att jag i framtiden köper en elcykel om det blir för segt att cykla. Jag var aningen svettig när jag kom fram och det kändes sådär kul. Som syns på kartan tog jag inte närmaste vägen till jobbet men jag kan inte alla cykelvägar häromkring. Närmaste vägen är ju inte alltid heller den smidigaste. Men jag ska prova en annan väg imorgon och mäta och se hur lång den är. 
Min första dag att cykla bjöd på vacker morgonvårsol, kunde inte vara finare marsväder. Såg tom några krokusar på vägen :-)
På hemvägen cyklade jag inom dagis och hämtade Emmie. Funkar hur bra som helst att cykla med henne, i alla fall så länge det inte regnar. Ska ta och köpa ett regnskydd till cykelstolen så kan man lätt dra över ifall det börjar regna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar