Leta i den här bloggen

lördag, mars 28, 2015

Lyckan att få städa

Sen man fick barn har det inte varit lika lätt att städa och greja hemma. Framförallt inte sedan hon blivit rörlig och klättrar, busar och gör allt möjligt som man måste ha koll på. Ibland drömmer jag om att få en halv dag hemma för mig själv och bara städa och fixa (så kände jag i lägenheten också). Det händer väldigt sällan men idag har det hänt! Orsaken är att jag ska ha tjejfest ikväll och sambon har fått åka iväg med Emmie och kommer hem först imorgon. De åkte redan vid lunch och jag har både tid att förbereda festen och städa och göra fint. Det är jättekul och det är härligt att få rent och fint. 
Jag svabbade tom vårt överfulla gästrum. 
Jag måste medge att sambon hann göra lite innan han åkte också. Han bäddade sängen, dammsög hela huset och han satte upp fasadbelysningen så att det lyser fint på huset när det blir mörkt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar