Leta i den här bloggen

onsdag, mars 18, 2015

Hämta Emmie på förskolan

Nu har vi snart bott i vårt hus i tre veckor och vardagen har infunnit sig. Det flyter på bra med lämningar och hämtningar. Vi brukar ta varannan vecka hämtning/lämning och vid behov byter vi. Sambon lämnar/hämtar med bil men jag med cykel. Nu när våren är på gång är det supersmidigt och bra på alla sätt. Har dock ännu inte råkat ut för att det regnar (mer än en gång när jag cyklade direkt till jobbet). Då kommer det nog inte kännas lika smidigt...

Den här veckan är min hämtningsvecka. Det är den bästa! Jag får gå upp tidigt för att vara på jobbet kl 7 så att jag kan cykla från jobbet 15.30. Men att gå upp tidigt innebär att jag får en lugn och skön start på dagen för mig själv. Vi utnyttjar våra resp flexsystem för att Emmie inte ska behöva vara på dagis längre än nödvändigt. När jag kommer fram och Emmie ser mig brukar hon glatt springa fram och kasta sig i min famn. Lika underbart ögonblick varje dag! Sen cyklar vi hem tillsammans och småpratar lite på vägen. Det är bara en dryg kilometer men hon brukar hinna fråga efter pappa många gånger innan vi är hemma ;-)
På väg hem från dagis denna onsdag.
Framme vid huset.
Vi har en vacker entré ;-) och Emmie tar sig smidigt upp på egen hand. 
Idag var en dag då Emmie inte ville titta in i kameran :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar