Leta i den här bloggen

onsdag, mars 04, 2015

Mera fix

Listan som till sist sinade inför husflytt har ersatts av en annan nu när vi väl är på plats i huset. Och den listan kommer vi nog få beta av i månader. Men vi förnyar oss med nya listor löpande. Just nu har vi en lista över sånt vi behöver få fixat snarast.

Exempel är:
Bränna av ugnen
Montera möbler
Skruva fast beslag på massa lådor
Läsa bruksanvisningar till alla maskiner
Fortsätta packa upp
Få upp lampor och armaturer
Koppla ihop ny digitalbox och få den att fungera
Få upp tavlor som minskar ekot
Och mycket mer

Nu måste jag ge ett stort beröm till min käre sambo. Det är han som drar det stora lasset när det gäller montering av möbler, sätta upp lampor och persienner och allt annat som är lite tekniskt. Han är otroligt händig och han är i sitt esse nu. Jag hade min huvudroll som "projektledare" innan vi flyttade till huset och då lämnade han en del ansvar till mig eftersom jag är otroligt strukturerad och planerande. Nu är det han som har huvudrollen och jag vet inte vad jag hade gjort utan honom. Han är husets egen vaktmästare ;-)
Disken nydiskad och ugnen ska brännas av. 
Sambon monterar persiennerna vi beställt. 
Såhär fint blev det! Ska köpa två nya växter att ha på varje sida så det blir enhetligt. 
Besiktning av lägenhet och överlämning av nycklar till nästa hyresgäster. Kommer inte sakna att bo i lägenhet!
Shopping på K-rauta, vårt nya stammishak. Det blev sopborste, spade, kratta och lite annat denna gång. 
Dessa ska snart upp på husväggen!
Här är den fina plisségardinen i vårt lilla allrum. Blev himlans nöjd med den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar