Leta i den här bloggen

tisdag, augusti 05, 2014

Prisjämförelse Gekås-Maxi

Vi var ju på Gekås för ett par veckor sen och när vi kom hem bestämde jag mig för att göra några prisjämförelser. Jag kollade kvittot och skrev ner priserna på flera vanliga produkter som jag skulle kunna hitta i en vanlig butik. Sen tog jag med mig lappen när vi skulle till Maxi och handlade. Det var lite kul att gå där och skriva ner priser. Kände mig nog som PRO-folket när de gör sina jämförelser en gång per år :)
Man ser ju tydligt att det är stor prisskillnad på många varor. Procentuellt sett är det väldigt olika dock. För att få riktigt bra koll ställde jag upp det i Excel, nördigt jag vet, haha. Tyvärr lyckas jag inte lägga in mina fina diagram här i bloggen men jag kan berätta att ansiktsservetterna är 88% billigare på Gekås och Wettex-trasorna 60%. Vissa av varorna är inte så lönsamma att köpa på Gekås, det skiljer knappt nånting men är man ändå där så kan man såklart köpa det. Det är lätt att tro att allt är så mycket billigare där men så är det inte. Det märks tex på tvättlapparna. Om man räknar på styckpriset så blir faktiskt Ica basics billigare och det är nog samma nivå på kvaliteten. Så tvättlappar ska jag inte köpa på Gekås hädanefter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar