Leta i den här bloggen

måndag, augusti 18, 2014

Filt och varm choklad i soffan

Och där kom hösten! Nästan så att det känns så fastän det bara är mitten av augusti. Igår, söndag, regnade det typ hela dagen. Men det var så mysigt tyckte jag! Vi gick ut på en promenad på förmiddagen och en på kvällen. På med regnkläder och skydd till vagnen bara, riktigt härligt! Jag cyklade till gymet i regn och även tillbaka. Svettades i spinningsalen och senare i bastun. När Emmie hade somnat låg jag och sambon i soffan under en filt med massa levande ljus omkring oss och tittade på en dokumentär. Det var länge sen! 

Idag började jag jobba igen efter sex veckors ledighet och nu är det vardag och rutiner igen. Ganska skönt faktiskt. Ikväll gjorde jag varm choklad i våra nya muggar som vi köpte i en mysig gårdsbutik i Klintehamn på Gotland. 
Min mugg heter chocolate och sambons heter caffe latte. Vi köpte en av varje då jag gillar varm choklad och han oftare dricker kaffe. Tyvärr fick vi ingen grädde på chokladen idag för när jag skulle börja vispa med stavmixern var den helt död, kaputt :( Orkade inte mecka med elvispen så det blev varsin slät kopp helt enkelt. Inte så dumt det heller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar