Leta i den här bloggen

torsdag, augusti 28, 2014

Nya brillor

Jag har länge velat ha nya glasögon men under tiden man är gravid eller ammar kan synen förändras så då avråds man att göra det. Mina gamla glasögon är ca 8 år så det var verkligen på tiden att jag skaffade nya. Det är himla svårt att välja glasögonbågar, finns massor att välja på men 99 % passar ju inte mig (tycker jag själv). Minns hur jobbigt det var förra gången och då kostade glasögonen väldigt mycket också. Men nu finns det fler optiker som slåss om kunderna och har bra erbjudanden så det är ett bättre läge nu. Hos SmartEyes fick jag ett par glasögon för 1499 och det andra paret för halva priset. Det stora kruxet var att hitta bågar jag gillade. Men det gick faktiskt lättare än väntat! Jag valde två i guld, de ena blanka och de andra matta. Sambon gillar de nedersta bäst, han kallar dem mina Business-glasögon. Jag gillar nog de översta lite bättre men de är ändå så olika att de passar i olika sammanhang. 
Lite coolare bågar med retrostil. Pilotbågar sa tjejen i butiken.
Mina Business! :) Skalmen är lite bredare och himla fin tycker jag.
Förresten fick jag veta att jag har fått sämre syn med åldern. Innan hade jag -4,5/-3,0 (H/V) men nu visade det sig att jag har -5,0/-3,5. Och glasögonen kändes helt klart skarpare. Nu behöver jag höja styrkan på mina linser också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar