Leta i den här bloggen

söndag, augusti 24, 2014

Det började med kantarelljakt

Vi hade inget direkt planerat denna söndag mer än att jag hade bokat spinningpass 15.30. Men oj vad vi har gjort mycket! Det började med att vi åkte ut i skogen för att leta kantareller. Jag tycker faktiskt inte om svamp (inte ens kantareller) men det kan vara väldigt mysigt att gå i skogen och "stänga" av stadsbruset för en stund. Det är ett sätt att umgås och vara i nuet med varandra. Det var extra kul nu när vi har Emmie för det kändes som en traditionell familjeutflykt. Vi har faktiskt varit ute och plockat kantareller varje år vid den här tiden sedan vi blev tillsammans. Förra året var jag gravid i vecka 40 när sambon drog med mig ut. Det var lite jobbigare än idag!
Vi hittade mest pluttisar men tog inte de allra minsta.
Detta var den största sambon hittade.
När vi kom hem hade vi inget speciellt att göra men sambon fick ett ryck och började bygga en fågelholk och jag bakade kolakakor. Vi passade också på att tvätta vår bäddmadrass med en Kirby (dammsugare för heltäckningsmattor). Det kändes fräscht att göra det, madrassen blir ju ganska sunkig efter ett tag. Fönsterna blev också tvättade, sambon drog över dem med vår käcka Kärcher. Vid 15.30 skulle jag så iväg på spinning, jobbigt med himla skönt! Sist men inte minst gjorde vi en smarrig middag tillsammans som alla tre kunde äta. Hemmalagade köttbullar med potatis, sås och lingon, mumma!
Fågelholk byggd! Grunden är klar men staket ska upp och den ska målas m.m.
Nu låter det här som att vi hade en himla käck dag och det är precis vad vi hade! Fasen vad nöjd man känner sig nu. En sån här dag avslutar veckan på bästa sätt och jag känner mig otroligt lyckligt lottad. De oplanerade dagarna kan bli riktigt bra även om vädret är halvdant som det har varit idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar