Leta i den här bloggen

måndag, augusti 25, 2014

Baka liten kaka

Ikväll har jag bakat minsann! Det blir inte så ofta men jag brukar tycka det är kul när jag väl gör det. Oftast blir det inför nåt kalas eller liknande, vår lilla frys har tyvärr inte mycket plats för annat än mat. Men imorgon ska jag få gäster. Ganska många faktiskt. Det kommer 12 tjejer hit på Tupperwareparty och då måste man bjuda på fika!
Har för första gången bakat hallongrottor (minisar) och de blev sådär... Ganska goda om jag får säga det själv men de var nog inne någon minut för länge i ugnen. Vår ugn är lite knepig, den är för bra. Man kan inte grädda så länge som det står i receptet så jag tar alltid lite kortare. Hallongrottorna skulle vara inne 15-20 minuter så jag satte timern på 15 och fixade under tiden glasyren till kärleksmumsen som jag bakade parallellt. Jag tittade till ugnen lite då och då men helt plötsligt pep timern och jag såg att hallongrottorna hade fått liiite för mycket färg. 

Men jag tror nog att jag kan ställa fram dem ändå. Det blir ju annat gott också, kärleksmums och kolakakor :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar