Leta i den här bloggen

torsdag, juni 23, 2016

Sjukling i sängen

Här ligger jag i sängen, förkyld och hängig. Klockan är över 12. Efter att Emmie var förkyld i helgen och smittade oss andra var jag småförkyld utan att egentligen haft ont av det i flera dagar. Men igår bröt det ut ordentligt. När sambon kom hem fick han ta barnen så att jag kunde gå och lägga mig. Kände mig febrig fastän jag inte var det. 
En kompis från Göteborg skulle kommit ner hit idag men vi fick ställa in. Hon har inte sett vårt hus så det var himla tråkigt att hon inte kunde komma nu. Inte så lätt att få till när vi båda har barn och det är mycket hela tiden. 

Emmie kom iväg till förskolan idag i alla fall, det var tur så att jag kunnat ta igen mig. 
De skulle ha midsommarfest på dagis så jag fick på henne en klänning och tunn kofta. Men mössan satte hon på sig själv och vägrade ta av sig. Såg lite knasigt ut då det var 23 grader men såna är de ju, de små barnen. Ett främmande folk!

Hoppas verkligen att jag mår bra imorgon och kan åka med på midsommarfirandet som vi är inbjudna till. I annat fall får sambon åka dit med barnen. Men jag siktar in mig på att följa med!
Den här smarriga bilden fick jag precis av sambon som är på jobbet. Vill också ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar