Leta i den här bloggen

lördag, juni 25, 2016

Midsommar

Igår var det midsommarafton och en varmare och härligare midsommar får man leta efter! Nästan lite väl varmt var det. Vi hade mest mulet och ca 27 grader. Kändes nästan lite tryckande men det kom aldrig något regn. Jag är fortfarande förkyld och hängig så dagen blev inte riktigt som planerat. Istället för att åka till Skummeslöv (där vi firade senare mot kvällen) redan på dagen för att dansa runt midsommarstången gick vi till vår "egen" närbelägna hembygdsgård och dansade. Jag följde med en kort stund för att ta lite bilder men gick sen hem igen och la mig för att vila så att jag skulle orka med kvällen. Det blev en jättefin dag trots att jag inte var på topp.
Ängen intill var full av bilar.
Alldeles till höger utanför bild ligger Emmies förskola. 
Till sist fick vi på henne kransen jag gjort till henne. 
Emmie får vara med och dekorera midsommarstången innan den ska resas. 
Nellie får prova blomsterkransen men den var liiite för stor :-) Nästa år får hon en egen och kan vara med och dansa!

Det börjar samlas mer och mer folk. 
Sambon i rutig skjorta mitt i bild med Emmie i famnen. 
Dansen har börjat!
Underbart firande som anordnas här varje midsommar. En tradition för många och nu också för vår familj. 
Jag tog Nellie och gick hem igen medan Emmie och pappa var kvar och dansade ett tag till. 
På kvällen var vi hos sambons syster och firade midsommar med kusiner och goda vänner. 
Midsommarfesten var i Skummeslöv och vi hade en toppenkväll med ljummet väder ända till vi åkte hem vid midnatt. Inte ofta man kan sitta ute så sent utan att frysa. När vi körde hem visade bilen 21,5 grader ute. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar