Leta i den här bloggen

lördag, december 05, 2015

Vuxentid i Göteborg

Tiden går, veckorna försvinner och som ni märker bloggar jag inte så ofta. Hinner inte, prioriterar inte när det är så mycket annat runt omkring. Men nu sitter jag i bilen på väg från Göteborg och tar mig lite tid. 

I slutet av augusti bokade jag biljetter till Jonas Gardells show Mitt enda liv som hade turnéstopp i Scandinavium 4 dec. Det var min "belöning" för mitt illamående i somras. Hade först tänkt gå på Diggiloo i slutet av sommaren men av olika orsaker blev det inte av. Då mina föräldrar är bortresta gav det oss tillfälle att ta in på hotell och få välbehövlig vuxentid tillsammans. Emmie har varit i tryggt förvar hos farmor och farfar. 
Showen var absolut bra men inte riktigt så bra som jag hade tänkt mig. Jonas Gardell är en superhärlig entertainer men han kan bli lite för mycket ibland. Han är intensiv och ibland hörde jag inte vad han sa. Men det var en väldigt underhållande show på det stora hela. 

Vi bodde på hotell Rubinen mitt på Avenyn och såg spårvagnar och bussar köra förbi i regnet när vi åt en riktigt god frukost. Sen tog vi bilen till Nordstan och shoppade lite. Händer ju aldrig att vi kan gå och shoppa tillsammans så. Superhärligt att få ett dygn på tu man hand såhär. Det var nog sista gången innan lillan kommer till oss. Och nu längtar vi jättemycket efter Emmie. Alltid skönt att få komma hem och veta att hon längtar efter oss också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar