Leta i den här bloggen

söndag, december 13, 2015

Förberedelser inför lillasysters ankomst

I ett par månaders tid har jag spanat efter syskonvagn på Blocket utan att hitta nåt intressant. Antingen för dyr eller ingen vagn vi velat ha. Har nästan börjat misströsta och tänkt att vi skulle få köpa en jättedyr vagn. Men så i fredags kväll fick jag tips om en vagn på Barnloppis i Halmstad på Facebook, alldeles i närheten där vi bor. Igår kollade vi på den och den var jättefin, smidig OCH prisvärd! Roligast av allt var att Emmie gillade den jättemycket. Hon satt glad i vagnen när vi lät henne prova den, jag hade trott att hon skulle vara väldigt skeptisk mot en ny vagn hon inte är van vid. Nu står den i garaget, ett par månader till :-)
Idag har jag dessutom fått tummen ur och sorterat alla Emmies kläder från strl 50-80. Strl 50-56 ligger nu redo i byrån i lillans rum. De andra kläderna tar jag fram allteftersom. Shit vad mycket kläder, inte alls samma läge som när Emmie var liten. Men då fick vi mycket nytt så det första halvåret behövde vi inte köpa jättemycket själva. 
Under tiden jag sorterade kläder och sambon dammsög och grejade med annat roade sig Emmie ganska bra själv. Hon borstade tänderna själv (fastän pappa redan borstat dem) och bäddade ner sig själv och några kompisar i vardagsrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar