Leta i den här bloggen

lördag, december 12, 2015

Vecka 30

Är i vecka 29+6 idag, Det betyder vecka 30. Men sent varje lördagkväll plingar det till i en av mina gravidappar som säger att jag byter vecka. Så ikväll går jag över till v31 och jag har ca 25% kvar av den här graviditeten.

I torsdags var jag hos min barnmorska på MVC, hon är så himla bra och vi känner oss så trygga och nöjda med henne. Samma bm som när vi väntade Emmie. Jag fick som vanligt väga mig och jag hade bara gått upp två kg sen förra kontrollen som var för sex veckor sen. Det var min bm förvånad över. Hon kollade min journal från förra graviditeten och kunde konstatera att jag ligger 4 kg under den vikt jag hade vid v 31 förra graviditeten. Hon kollade också blodvärde och blodsocker och mitt blodsocker var alldeles för lågt så hon sa till mig att jag behövde hem och äta. Hjärtljud och allt annat var toppen. Det är en riktigt härlig känsla att få det konstaterat med jämna mellanrum. Lillan sparkar och lever rövare i magen så hon verkar ha det ganska bra därinne. Emmie var mer lugn när hon låg i magen. 
Vecka 29+6.
Innan jag cyklade hem tog jag lite egentid på ett café i stan och såg till att äta som bm sagt till mig. Även om hon inte syftade på blåbärscheesecake ;-) Men med tanke på vikten kände jag att jag kunde unna mig detta. Att gå och fika själv kan vara helt underbart när man har småbarn hemma. Det blir inte så mycket egentid så att fånga små stunder är guld värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar