Leta i den här bloggen

måndag, augusti 31, 2015

Sy barngardiner

Det finns massa saker kvar att fixa i huset och nu när hösten är på ingång blir det mer tid till att fixa inomhus. Något som jag länge velat ordna är gardiner till Emmies rum. Jag har sökt på nätet efter färdiga gardiner men inte hittat nåt jag velat ha. Dessutom har jag känt att jag velat sy själv (sambon har grejat så mycket ute att jag vill göra nåt eget inne). Igår var vi i en tygaffär i Göteborg och letade tyg till både Emmies rum och lill*ns rum. Efter lite letande hittade vi dessa fina. 
Det blir enkla, raka kappor utan krusiduller. Dels tycker jag det är snyggt och dels är det vad jag behärskar :-) Nu behöver jag bara låna symaskin av svärmor eller mamma. 

Jag längtar verkligen efter att få det mer ombonat hemma. Det saknas gardiner på fler ställen och vi behöver ha fler tavlor, lampor och massa annat. Men mer tid och pengar får samlas ihop nu i höst. Sen gäller det att hitta det vi vill ha, kanske svårast av allt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar