Leta i den här bloggen

söndag, augusti 09, 2015

Så mycket bättre

Efter några dagar av förkylningen från h-etet är jag nu på benen igen. Både torsdag och fredag låg jag i princip däckad, har nog aldrig varit så dålig av en förkylning. Även sambon har varit dålig och det var nog Emmie som smittade oss i början av veckan då hon var krasslig. Men men, nu är ljuset här! Jag känner knappt något illamående längre och jag orkar göra saker. Orkar gå på stan, orkar leka med Emmie, orkar diska och röja i köket. Och jag orkar dra en kam genom håret och faktiskt fixa mig i ordning innan jag ska ut. Många dagar har jag sett ut som ett ras men inte orkat bry mig. 

Igår åkte vi in en sväng till stan där det pågick cityfestival. Det var ovanligt mycket ös på gator och torg här i vår lilla stad. Det var supermysigt att strosa omkring, mest för att jag kände mig frisk och kunde njuta av att bara vara med min familj. 
Som så ofta är det svårt att få Emmie till att le på bild men hon ville verkligen åka den där karusellen så då fick ju mamma klämma in sig också :-)

Nu är det full fart mot friskheten, fortsättningen av denna graviditet och en förhoppningsvis härlig höst! Men innan dess hoppas jag att vi får en fin sensommar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar