Leta i den här bloggen

fredag, augusti 14, 2015

Inskolning

Den här veckan har Emmie börjat på ny förskola som ligger väldigt nära vårt hem. Det var vårt förstaval när vi satte henne i kö förra hösten. Men hon fick gå på ett annat ställe första halvåret, bra det också. 

Idag är sista dagen på inskolningen och det är jag som är föräldraledig. Inskolningen har gått bra hela veckan och vi har turats om med dagarna. Imorse lämnade jag henne kl 9 och planen är att jag ska hämta henne kl 14 igen. Nu är kl 12 och jag har hunnit tvätta, diska, klippa gräset, laga poolen och lite annat. Nu fyller jag den med vatten för i eftermiddag kommer en kompis hit med sina två tjejer, 2 och 4 år gamla och det lär bli plask och lek i poolen. 
En riktigt skön dag! Egentid - och jag mår bra! Det är så underbart för mig. Det är lugnt och skönt att få vara barnfri några timmar hemma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar