Leta i den här bloggen

tisdag, augusti 25, 2015

Drömmer om fina kläder

Hösten är på ingång och som varje år vid den här tiden är jag sugen på en ny garderob. Det blir det aldrig men lite shopping brukar det bli vilket gör att man tom kan se framemot hösten. Bara för att jag är gravid och inte kan köpa vanliga kläder betyder det inte att jag inte är sugen på att uppdatera garderoben. Jag vill vara gravidfin och köpa nya kläder, skor och nån snygg väska. Ett plagg jag är sugen på denna höst är en snygg cape/poncho. Jag har hittat två jag gillar, den ena kostar 3500 och den andra (på bilden) kostar 180 pund, nästan 2500 kr. Så de kommer inte på fråga. Får spana vidare. 
Jag ska ta nån dag i början av hösten och gå lite i affärer, kanske åka ner till Väla (i Helsingborg) själv och shoppa lite. Det är inte lika lätt att komma åt att gå i affärer när man har barn. Man kan ju alltid shoppa på nätet men ofta känner jag att jag vill prova och jag orkar inte hålla på att skicka tillbaka. 

Just gravidkläder finns gott om på nätet och inte så mycket i butik. Så trist! I Halmstad är det bara en butik som har gravidkläder och det är H&M. Jag har en del plagg därifrån men jag vill ha mer att välja på än så. Byxor köpte jag flera par förra graviditeten, just på H&M, men min kropp har förändrats en aning sen dess. Är lite mindre på rumpan så alla byxor hänger baktill. Så det blir till att köpa några nya. Ska kolla på Tradera också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar