Leta i den här bloggen

onsdag, maj 29, 2013

NY-resan närmar sig

Nästa vecka åker vi till mina drömmars stad! Åh, nu är det nära och jag längtar! Har lagt upp en speciell att-göra-lista inför resan och den lär fyllas på med många fler punkter de närmaste dagarna.
Sambon och jag har sen nån månad tillbaka infört en tv- och Internetfri kväll i veckan och den kvällen är ikväll och då har vi planerat att göra en packlista och lägga upp en plan för vad vi ska hinna se och göra i New York. Det blir nog en lista med "must do/see" och en annan med "might do/see". Vi har en vecka på oss men jag vill inte stressa igenom den utan faktiskt hinna stanna upp och känna "Vi är här!" också. Sen är mitt tempo inte riktigt lika högt som det brukar vara så jag ska verkligen försöka känna efter. 

Fick en impuls idag på lunchen och gick in på Accent och köpte en bagagetagg. Det blev en enkel, turkos i skinn. Tror den blir fin till vår svarta resväska. Förhoppningsvis lite lättare att se väskan på bagagebandet också. 

Kan förresten också berätta att vi är spekulanter på ett fint hus här i Halmstad. Allt hopar sig :) Vi får se hur det slutar men kanske får vi sitta och sms:a bud från andra sidan Atlanten. Vore underbart att få flytta till ett stort hus innan bebisen kommer. Men risken är såklart att det inte blir nåt av det så vi tar inte ut något i förskott. Jag har i alla fall väldigt mycket tankar och känslor i huvudet just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar