Leta i den här bloggen

torsdag, maj 23, 2013

Biljippo

Sambon var inbjuden på VIP-kväll hos Motorhalland här i Halmstad och ville att jag skulle följa med. Han har en Audi A3 som tjänstebil och i höst är det dags att byta då det gått tre år. Denna gång är vi två som ska välja bil och vi behöver helt klart ha en större. Vi är lite inne på Audi A6 eller kanske Volvo XC60. Skulle väldigt gärna vilja ha en Audi Q5 (kolla in den turkosa nedan) men den känns lite för dyr. Sambon tycker att vi ska ha två bilar så han spanade även på en mindre bil som jag skulle gilla. Och visst finns många fina, mindre bilar jag skulle kunna tänka mig men det är så onödigt med två bilar om man inte absolut "måste" ha det. Idag klarar vi oss bra med en bil som sambon har i tjänsten och jag åker kommunalt, tåg och buss. Och jag tror vi kommer klara oss länge till med den lösningen. 

Iaf, det var ett stort jippo i bilhallen. Ca 600 inbjudna och det bjöds på mat, dryck och underhållning. Vi hamnade vid ett ståbord och hängde med två goa gubbar. Den ena var från Göteborg och lyste upp när han hörde att jag också var det. Han frågade om jag hade en liten Osborn i magen. Jag skrattade och sa "kanske en Kal eller en Ada". Då berättade han att Osborn är Kal och Adas son. Det visste inte jag! Kanske ska sätta upp Osborn på listan över tänkbara pojknamn :)!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar