Leta i den här bloggen

torsdag, maj 16, 2013

Tjock på jobbet

Här kommer en liten tjockisbild från mitt kontor ;-) Hur ska det bli om några månader?? Når jag fram till tangentbordet då? Och jag ska verkligen inte klaga, jag vet att det finns de som har tunga jobb och måste gå hem mycket tidigare än vad jag behöver göra. Men som förstagångsgravid (hittepåord) förundras jag över mina kroppsliga förändringar nästan varje vecka. Detta är så himla annorlunda för mig! Jag är inte van vid att ha en mage i vägen, att inte lätt kunna böja mig ner och knyta skorna eller ta upp något från golvet. Vissa dagar gillar jag det och känner mig fin. Andra dagar vill jag bara ha tillbaka min vanliga kropp. Det kan ibland kännas lite spooky att det finns en annan levande varelse inuti mig. Det är ju så vi förökar oss men jag har ännu inte vant mig vid vad som händer med min kropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar