Leta i den här bloggen

torsdag, maj 09, 2013

Dags att inse sina begränsningar

Nu när jag börjar bli allt större måste jag köpa mer mammakläder och idag fick jag ett ryck och ville åka till Gekås. Där skulle finnas billiga mammakläder hade jag hört. Vi behövde även fylla på med diverse förbrukningsvaror så sambon tyckte det var en bra idé att åka dit. Idag var första gången jag kände av att det var lite jobbigt att gå runt så mycket. Jag tvingades sätta mig ner lite här och var och ta små vilopauser. Ibland satt jag på en bänk, ibland på en varupall och ibland satte jag mig på en sån där pall som personalen har för att nå högt. Under tiden sprang sambon runt bland hyllorna. Jag kan inte låta bli att tänka att jag ju har långt kvar och kommer bli mycket större med tiden. Så jag fattar att det kommer bli tyngre och jobbigare sen. Men jag klagar inte, inser bara att mitt tempo måste dras ner en aning.

Mammakläder fanns inte så mycket av men jag fick köpt två tröjor och två linnen i olika färger. Randiga tröjor för 89 spänn och linnen med spets för 69, så billigt och enkla, bra basplagg.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar