Leta i den här bloggen

torsdag, maj 12, 2016

Gräsänka

Sen i höstas har sambon sett framemot en mc-resa till Polen ihop med ett gäng kollegor. I morse vinkade vi av honom när han tog hojen till jobbet för att efter arbetsdagens slut styra mot Karlskrona och nu ikväll går båten till Gdynia. Väl i Polen har de tre späckade dagar med mycket mc-körning och även en del sevärdheter att hinna med. Detta innebär också att jag för första gången är själv hemma med två barn (mer än bara över dagen så att säga). Det har börjat mycket bra!
Sambon på sin nya fina hoj!
Eftersom det fanns smittorisk för magsjuka på dagis valde jag att hålla Emmie hemma idag också. Men jag behövde hitta på nåt för att det inte skulle bli långtråkigt så jag bestämde mig för att åka till den fina hembygdsparken i Ängelholm. Frågade en annan mammaledig kompis om hon ville följa med och det ville hon gärna. Hon hade sin äldste son på dagis men ettåriga dottern var med. Eftersom jag hade två barn att ta hand om var min kompis en bra hjälp när jag behövde mata Nellie och byta blöja på ett barn i sänder. 
Gungbräda är skoj och jag och Emmie kunde faktiskt gunga bra tillsammans då det var bra fjädring i den.
Såhär kan man ju också gunga :)
Det finns en jättestor lekplats och de hade förnyat lekplatsområdet väldigt mycket vilket var väldigt kul. Det var svårt att få Emmie att följa med därifrån men hembygdsparken är mycket mer än bara en lekplats. Vi tittade på djur och gick runt i Pytteskogen. Sen åt vi lunch innan vi åkte hem. 
Emmie sitter på pottan och mamma är en hare :-)
Nellie sov passande nog när vi åt lunch. 
Emmie somnade i bilen hem. Himla bra att jag köpt en bilspegel så att jag kan se henne från backspegeln. 
När kvällen närmade sig gjorde jag mig redo för att natta Emmie med Nellie i famnen. Lite av en utmaning men det gick faktiskt bättre än väntat. Det tog en knapp timme men det inkluderade sagoläsning, att sambon ringde och pratade lite vid ankomsten till Karlskrona och att Nellie sket och började skrika så jag var tvungen att gå och byta blöja på henne. För övrigt gnydde Nellie en del innan hon somnade ungefär samtidigt som storasyster. Nu har jag förhoppningsvis hela kvällen för mig själv! Imorgon ska vi gå till biblioteket och på kvällen kommer mina föräldrar ner och hjälper till under helgen. Det ska bli både kul att umgås och tacksamt med lite avlastning. 
Mammas två prinsessor sover sött!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar