Leta i den här bloggen

torsdag, april 16, 2015

Stockholm över dagen

Denna halvkalla apriltorsdag tog jag flyget till huvudstaden för att delta i en nätverksträff. Det är inte ofta jag åker iväg i tjänsten så det är ganska kul när det väl blir av även om det bara är över dagen.

Kl 06.00 cyklade jag till flyget och en kvart senare var jag där och checkade in. Halmstad flygplats är ju väldigt liten så det går fort att checka in och gå igenom säkerhetskontrollen. Flyget tog en timme men sen tog bussen från Bromma in till city 45 minuter! Enligt tidtabell ska den ta 20. Inte att lite på alltså. Jag hade en kollega med mig och vi gick tillsammans till Slussen där vi hade konferensen. En mycket givande dag som gett mig många nya tankar och kunskaper.
Lunchutsikt från Hilton där vi spenderade dagen.
Fräsig toalett i marmor.
Västerlånggatan i Gamla stan, turiststråket.
Min kollega skulle ta ett senare flyg hem så jag fick lite tid över efter att jag lämnade hotellet och jag gick då in till stan. Det är mysigt att strosa runt i Stockholm, händer ju aldrig att man gör det själv men idag fick jag lite egen tid att göra det. Hann med att köpa ett par byxor och det var det enda jag la pengar på under hela dagen. Ganska otroligt!
Tyska kyrkan i Gamla stan.
Trafikkaos lite varstans. 
Rusningstrafik gjorde att flygbussen tog lång tid tillbaka till Bromma också. 
Detta lilla plan flög jag hem med. 
Ångrade ett tag att jag inte tog ett senare flyg hem för att hinna få lite mer tid i storstan när man ändå var där. Men när jag kom hem och fick krama Emmie och lägga henne som vilken annan kväll som helst, då var jag väldigt glad att jag var hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar