Leta i den här bloggen

söndag, april 12, 2015

Lägga golv på vinden

I det här huset finns två vindar (låter konstigt att säga det ordet i plural), en från sovrummet och en från garaget. Det är superbra för det innebär att vi har gott om förvaringsmöjligheter och man får dessutom "bort" många grejor man inte vill behöva ha inne i huset. Men vi kan ju inte använda vindarna innan vi byggt golv. När vi flyttade in fanns det bara fem brädor som en spång, resten får vi bygga själva. Och det krävdes att sambon byggde reglar först så att han kunde fästa råsponten. Han och svärfar gjorde det förra helgen och idag började vi lägga golvet. Sambon sågade och fixade och jag mätte och skruvade fast brädorna. Detta medan Emmie sov middag och vi hade full koll på henne genom appen iSitter.
Såhär mycket vindsgolv ingick i huset. 
Jag skruvar fast bräda för bräda. 
Emmie sover sött i vår säng och jag både ser och hör genom appen vilket är väldigt tryggt. 
Såhär långt kom vi idag. Sambon fortsatte senare utan mig. 
Det var riktigt roligt att kunna göra detta tillsammans, åtminstone i nån timme innan Emmie vaknade. Vi grejar mycket en och en, för en av oss måste ha hand om Emmie. På kvällarna när hon har somnat är det oftast skönt att ta kväll och göra annat. Det är ju inte brist på vanliga vardagssysslor direkt. Precis som folk säger "vad gjorde vi av all tid vi hade innan vi fick barn?" tänker jag "vad gjorde vi av all tid vi hade innan vi fick barn OCH bodde i lägenhet??" ;-)

1 kommentar:

  1. Hej! Håller på göra samma sak (lägga golv alltså) på vår vind. Men nu undrar jag vilka erfarenheter ni haft med att förvara saker där uppe. Något som ni lagrade som kanske gick så bra? Vi tänkte lägga sakerna i plastlådor med lock (fast inte helt lufttäta) men nu undrar jag om det kanske vore kontraproduktivt eftersom då cirkulerar inte luften lika bra som me öppna lådor. Berätta gärna om era erfarenheter...

    SvaraRadera