Leta i den här bloggen

söndag, april 19, 2015

Lek i Göteborg

I helgen var det sambons tur att ha fest och min tur att åka iväg med Emmie. Vi styrde kosan mot Göteborg och Emmies mormor och morfar. Vi möttes upp i vårmysiga Haga där vi fikade och shoppade. Barnklädesbutiken Villervalla finns i Haga och de har så fina kläder. Emmie fick en mössa, ett par byxor och en söt "glass"-dress. Sen gick vi till Trädgårdsföreningen, åt en sen lunch och lekte med Emmie på den stora lekplatsen.
På Café Husaren, kanelbullen uppe till vänster är större än en assiett! Så då förstår man hur stora kakorna är. 
Emmie fick en ballong på Villervalla. Den vägrade hon släppa för då åkte den ju upp :)
Det var väldigt många år sedan jag var inne på Trädgårdsföreningen så det var minsann på tiden.
Jag med Stora Teatern och Bältespännarparken i bakgrunden.
Emmie visar djup koncentration men annars skrattade hon för det mesta. Precis som mormor!
Söndag morgon kl 07.15. Emmie tog sovmorgon och jag fick nästan inte plats längre. 
En underbar helg är förbi och jag är så lycklig och tacksam över vår lilla tjej. Även om hon ofta knör ut mig i sängen ;-) Visst är hon söt i sin lilla dress/pyjamas med glassar? 

4 kommentarer:

  1. Älskar också Villervalla! Brukar besöka deras outlet-butik då och då, riktigt fina fynd kan man göra där!

    SvaraRadera
  2. Vi gick dit också men hittade inget kul i strl 86 som Emmie har nu. Får kolla igen nästa gång för som du säger kan man verkligen fynda där!

    SvaraRadera
  3. Jättefin glassdress. Sist vi var i Haga åt vi en sån kanelbulle;-) Gången innan dess med;-)

    SvaraRadera
  4. Jättefin glassdress. Sist vi var i Haga åt vi en sån kanelbulle;-) Gången innan dess med;-)

    SvaraRadera