Leta i den här bloggen

torsdag, februari 12, 2015

Hej från sjukstugan

Så var det dags att bli sjuk. Inte ofta jag blir det och framförallt inte i magsjuka. Men det åkte jag på i tisdags kväll. Gick hem tidigare från jobbet pga illamående och när sambon kom hem lite senare sa han att han också kände sig konstig i magen. Så med några timmars fördröjning hängde han också över holken. Emmie verkar ha klarat sig, tack och lov, men det har inte varit enkelt att ta hand om henne när vi mest legat i sängen och mått dassigt. Stundtals har hon dock lekt själv om man legat i soffan och tittat på. 
Jag hade faktiskt tagit ledigt onsdag och torsdag den här veckan. Det gjorde jag så sent som i måndags då jag den senaste tiden känt mig slutkörd pga nytt jobb, husbygget och allt med flytten. Sen har nog dagispendling och den nya situationen påverkat lite också. Tänkte använda mina lediga dagar till att koppla av, vara med Emmie, kanske gå och bada med henne och försöka fånga nuet mitt i vår stora livsomställning. Men det sket sig alltså. Nu är jag ännu mer kraftlös och flytten kommer allt närmare. Men först måste vi bli friska innan vi kan tänka på den. Emmie är inte magsjuk men har varit lite småförkyld som många barn är såhär års. Sen vi blev sjuka har hon blivit mer hostig och hängig så hon måste ju också tas om hand. Tur i oturen har vi åkt på den här skiten nu och inte om två veckor. Då ska vi vara friska och starka, redo att flytta. Idag är det två veckor kvar till slutbesiktning!

3 kommentarer:

  1. Nej fy!!! Krya på er!!! Vi ska ha slutbesiktning 2/3 om allt går som det ska!
    Hoppas Emmie slipper undan - en 1-åring med kräksjuka är ingen höjdare...
    Hälsningar Sandra

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ni snart fått krafterna tillbaka och att Emmie klarar sig. Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Krafterna på väg tillbaka. Emmie har blivit febrig och hängig men slapp magsjukan.
    Kul med slutbesiktning 2 mars, Sandra. Bara några dagar efter oss!

    SvaraRadera