Leta i den här bloggen

fredag, februari 20, 2015

Första vabb-dagen

Efter att jag och sambon var magsjuka förra veckan blev Emmie sjuk i feber och hosta. Febern pendlade upp och ner och hon åt otroligt lite. I början av veckan var hon fortfarande dålig men hennes gulliga farmor tog hand om henne måndag och tisdag. Både jag och sambon låg efter på jobbet och det underlättade oerhört att Emmie kunde vara hos sin farmor. På onsdagen tyckte vi att hon kunde vara på dagis då hon på tisdagskvällen åt bra och var betydligt piggare. Men på tisdagen blev hon sämre igen så hon fick vara hemma från dagis även igår. Och farmor ställde upp återigen! Men idag, fredag, ville jag verkligen vara hemma med min skrutta. Och nu tycker vi att hon åter är på bättringsvägen så nu är det tre dagar innan det är dags för dagis igen. Då hoppas vi att hon är fullt frisk och glad  igen. 

Vill här passa på att rikta ett stort tack till Emmies farmor för att hon ställt upp så i veckan!

Liten kort uppdatering om huset, har tyvärr inga bilder att visa nu. Vi åkte ut en snabbis igår morse för att gå igenom diverse saker nu på sluttampen. Bl.a. montering av den inredning vi själva köpt och levererat till huset och vår önskan att få klinker under braskaminen. De har mycket kvar att göra men de jobbar på bra. De är så duktiga och gör ett väldigt bra jobb! Nu känns det nära, nu börjar det kännas på riktigt och jag har nästan lite pirr i magen. Trots att det är saker lite överallt i huset kan vi nu se "förbi" det och se hur fint det kommer bli/är redan. Badrummen är färdigkaklade och så fina! På måndag är det kontrollbesiktning och då ska jag fota och lägga ut. 

2 kommentarer:

  1. Det börjar närma sig inflytt! Så spännande och roligt! Lycka till med besiktningen på måndag ! Hälsar Marie (Kristofersson )

    SvaraRadera