Leta i den här bloggen

lördag, februari 14, 2015

900 värmeljus kvar

När jag och sambon flyttade ihop för ganska precis tre år sen bidrog han med ca 1400 värmeljus till vårt gemensamma boende. Helt vansinnigt, jag vet! Det började långt innan dess med att jag pikade honom för att han hade så otroligt många värmeljus och att han alltid köpte på sig minst en packe varje gång han besökte Ikea. Själv köpte jag alltid en packe i sänder och ofta blev det på Ica när jag ändå handlade. 
I alla fulla fall, när jag pikade honom för hans samling bestämde han sig för att köpa ännu fler, typiskt honom! Så när han var på Ikea nästa gång köpte han 10 paket till! Dessa paket värmeljus skrymmer ju en del så de förvarades i en stor pappkasse i hans kök fram tills vi flyttade ihop. Sen dess har de varit i källaren och ca fem packar har gått åt under dessa tre år. Sen Emmie föddes har vi inte använt så många som innan dock. 
Nu återstår det att se hur länge dessa 900 räcker i vårt hus :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar