Leta i den här bloggen

torsdag, november 20, 2014

Torsdagsmorgon

Har inte skrivit på några dagar så här kommer en liten hälsning.
Just nu sitter jag och väntar på att tåget ska gå. Klockan är 06.28 och det är sju minuter kvar. Mitt tågkort behövde förnyas så jag fick cykla hemifrån 06.10 för att vara säker på att hinna till resebutiken på stationen. Det är ju alltid risk för kö. Det var sista gången jag köpte tågkort till Varberg. Efter den 19 december jobbar jag årets sista dagar i Halmstad och sen börjar jag på mitt nya jobb den 2 januari. Ska bli så skönt att slippa pendlingen!
Jag ser framemot nya utmaningar och nya kollegor. En del har jag träffat och känner litegrann men många blir såklart helt nya. Från där vi bor nu kommer det ta ca 10 minuter att cykla till min nya arbetsplats. Från huset kommer det nog ta 20-25 minuter och det blir bra vardagsmotion! 

Vi har fått dagisplats till Emmie, ca en km från huset. Inte vårt förstahandsval men vi hoppas och tror det blir bra ändå. Det ligger på rätt håll för att sen cykla/köra vidare till stan. Sambon jobbar utanför stan och måste igenom hela stan och ut på motorvägen för att komma till jobbet. Jag kommer ta cykeln och förmodligen ha Emmie i kärra där bak när jag ska hämta och lämna. En ny spännande vardag väntar oss. 

2 kommentarer:

  1. Vad roligt med nytt jobb, grattis! Vart är det? /Maria

    SvaraRadera
  2. Tack! Det är på Regionkontoret.

    SvaraRadera