Leta i den här bloggen

torsdag, januari 09, 2014

Första vaccinationen

Idag fick Emmie sin första vaccination med en spruta i varje lår. Med lite sockerlösning i munnen och en mamma som kunde trösta snabbt gick det riktigt bra. 
Jag fick med en informationslapp från BVC men läste den inte till fullo. Den nedersta raden gällde ju en mycket ovanlig biverkan.
Strax innan sambon kom hem från jobbet började Emmie gallskrika och var otröstlig men somnade till och från i min famn. Vi fick sen turas om att gå runt och vyssja henne. Den andre lagade mat och vi fick för första gången helt äta en i sänder. Vi led så med skruttan men kunde inte göra annat än att hålla henne nära och trösta så gott vi kunde. Till sist fick sambon henne att somna utmattad på sängen och jag låg sen tätt intill henne i två timmar.
Vid 21.30 kände vi att hon var sitt vanliga glada jag igen. Så underbart att se hennes leende igen! Det är verkligen jobbigt att se henne så förtvivlad, många tårar har runnit på mina kinder ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar