Leta i den här bloggen

onsdag, januari 22, 2014

Barndomsfilt

När mina föräldrar flyttade från hus till lägenhet i höstas fick vi barn kolla igenom gamla saker från när vi var barn som fanns på vinden. Leksaker, böcker, skolgrejer och lite allt möjligt. Jag plockade med mig en del saker hem, bl.a. den här filten som jag hade som barn. Jag minns den väldigt väl och tänkte att det blir kul att Emmie får sin mammas gamla barndomsfilt. Jag tycker att den är riktigt gullig. Märkte dock efter ett tag att det inte var min gamla filt, utan brorsans! Vi hade varsin likadan som barn. Ringde upp honom för att fråga om det stod Helena på filten han hade hemma. Han sa att det inte stod nåt alls och att vi kan byta när vi ses nästa gång men han bor ju i Umeå så vi ses inte så ofta. Nu när Emmie använt den här filten i flera månader känns det konstigt att byta. Hon får ha morbror Björns filt helt enkelt. Jag ska nog sprätta bort BJÖRN för det är sytt för hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar