Leta i den här bloggen

onsdag, oktober 30, 2013

Tofflor, strumpor och faderskap

I februari mådde jag som sämst i graviditeten och som en uppmuntran fick jag söta babytofflor av sambons föräldrar. De fick ligga länge i en låda. Det kändes overkligt att vi verkligen skulle få ett barn som skulle ha tofflorna på sig. Men nu är det Emmies tofflor, det första paret av flera fina som hon fått. 
Dessa söta Converse har Emmie fått av sambons systers sambos mamma. Alltså Emmies kusins farmor. Hur coola är inte virkade Converse! Vet bara inte om hon ska ha dem på fötterna eller om hon ska ha dem som prydnad. Med tiden kommer de hamna i minneslådan i alla fall. 
Dessa fina och goa vintertofflor/skor fick skruttan av sin mormor och morfar. Så söta och fina! De kommer väl till pass när vi åker till Sälen i januari.
Söta strumpor som min kompis Lotta kom förbi med. De kändes väldigt passande idag då vi skulle till Familjerätten och bekräfta att sambon är far till Emmie. 
Har hört en del om hur det går till på de där "utredningarna" men det var inte så farligt. Vi fick bara en sex-fråga; Levde ni ihop och hade sex under perioden 19 december och 21 januari? (Tiden då de räknat ut att hon måste ha blivit till.) Jag och sambon tittade på varann och skrattade. "Ja, det kan vi nog erkänna att vi gjorde." sa sambon och log. För övrigt visade graviditetstestet redan i mitten av januari att jag var gravid men det sa vi inte. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar