Leta i den här bloggen

måndag, oktober 28, 2013

På utflykt i Göteborg och Kungälv

Sambon är på kundresa längs Västkusten idag och imorgon. Och då passade jag och Emmie på att lifta till Kungälv och hälsa på mormor o morfar.
Sambon stannade till i Varberg och Göteborg för att träffa kunder. Under tiden han hade lunchmöte i Gbg strosade jag och Emmie på Avenyn. Underbart verkligen! Not... 
Det var riktigt ruskväder och dottern var kinkig. Jag behövde själv äta nåt så jag gick in på McDonalds när hon hade somnat. Beställde mat men hon vaknade när jag skulle äta och det var bara att plocka fram hennes mat för att få tyst på henne. Jag stod upp i ett hörn och ammade henne och åt pommes med ena handen. Min wrap hann jag inte äta upp. Funderade på att föreviga ögonblicket men beslöt att skippa det. 

Vi gick ut i regnet igen och tog oss ner till Kungsgatan för jag ville in på Zara. Hann bara ta rulltrappan upp en våning så ringer sambon och säger att han är klar. Han skulle hämta oss på Götaplatsen och jag hade ingen lust att gå hela vägen upp igen så Emmie fick åka kollektivtrafik för första gången. Ingen spårvagn men väl buss 52 :)
Sen var det dags att åka vidare till Kungälv och mormor o morfar. Så här bra trivs Emmie i morfars famn. 
I mina föräldrars badrum (i nya lägenheten) finns ett väldigt inbjudande bubbelbadkar och jag hade ju två barnvakter tillhands så jag hoppade i plurret! Mamma hade hällt i en liten aning badolja och när jag satte på bubblorna blev det ordentligt med skum. Härligt bad för en "trött" småbarnsmorsa :)
Emmie sover i min famn i sin nya fina pyjamas under tiden hennes mamma, mormor och morfar tittar på Cancergalan. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar