Leta i den här bloggen

tisdag, oktober 15, 2013

Ny vardag

Sen Emmie kom till oss har mycket ändrats men hon är faktiskt lättare än vi trodde. Hon sover och äter mycket. Två nätter har hon sovit 7 timmar i sträck, vissa andra vaknar hon bara en gång. När jag pratar med andra så verkar det vara ovanligt när de är såhär små. Men hon har gått upp bra i vikt så bm säger att det inte gör nåt om hon inte vaknar på natten.


Men iom att hon sover så länge blir mina bröst väldigt spända så idag provade jag för första gången att pumpa ut för att "lätta på trycket". Det gick hur smidigt som helst. Jag smakade på mjölken och den smakade lite sött, inte så fet som jag hade trott. 

Häromdagen hade vi lite kompisar här och vi fick ett så fint kort av Helena och Anders. Det var en otroligt vacker text på insidan. Blev gråtmild när jag läste för det träffade mitt i!

För att visa vår tacksamhet gentemot personalen på förlossningen och BB bestämde vi oss för att skicka ett tackkort. Det såg vi att många hade gjort när vi var där. 

Livet rullar på i vår lilla familj. Det känns oerhört härligt att vara i den här bubblan. Jobbet och annat som förr upptog många tankar är inte alls lika viktigt längre. Det är Emmie, vi och nuet som räknas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar