Leta i den här bloggen

fredag, oktober 30, 2015

Äntligen elcykel

Möt ELis! Min nya bästis som transporterar mig till och från jobbet. Aningen försenad kom han så i onsdags, levererad i stor kartong. Fick ladda batteriet i ett dygn och cyklade med lätta tramptag till jobbet idag :-)
Jag stundtals flög fram! Faktum är att den hjälper mer än jag trott så jag får inte alls lika mycket motion som innan. Men det är underbart att komma fram så fort och lätt. Jag sparar både tid och svett. Jag värdesätter vardagsmotion väldigt mycket men jag har varit less på att komma fram klibbig på ryggen till jobbet och komma hem nästan svettig. Framförallt nu på hösten och vintern när det är kallt och man har mer kläder på sig. För övrigt har det blivit tyngre att cykla nu när jag är gravid. Jag får anstränga mig mer för att få motion på annat sätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar