Leta i den här bloggen

lördag, september 13, 2014

Kakelkaos

Idag har jag fått ett uppvaknande som skrämmer mig lite. Det är egentligen ett angenämt problem men det känns ändå jobbigt. Det börjar bli dags att bestämma oss för kakel, klinker och tapeter. Idag har vi åkt runt och tittat lite och under tiden började jag känna lite panik. Fy bubblan vad mycket vi ska välja! 
Vi ska välja klinker till hallen, tvättstugan och två badrum. Vi ska välja kakel till kök och två badrum. Sen har vi valt att själva införskaffa badrumsmöbler till det stora badrummet och inredning till tvättstugan (gillade inte det som var standard från leverantören). Utöver detta ska vi välja tapeter till alla rum. Det är alltså många val och det finns så mycket fint att välja bland (som kostar dessutom...). I badrummen vill vi inte ha en sorts kakel överallt utan kanske göra en "fondvägg" och nåt annorlunda bakom spegeln och i duschen. Jag blir helt matt av att bläddra i kataloger, surfa på nätet och åka runt till alla butiker. 

Vi ska boka tid hos Svenska kakel som är leverantör till Eksjöhus och förhoppningsvis få god hjälp och guidning av dem. Vi får välja kakel och klinker för 250 kr per kvadrat, resten får vi lägga till själva. Hittade inget kul i den prisklassen. Det mesta vi gillade låg på minst 600 kr och vissa på över tusenlappen. Räknade ut att vi har ca 85 kvadrat som ska kaklas och klinkas. 

Jag vet att detta är ett i-landsproblem av stora mått! Jag står just nu längst ner vid en brant uppförsbacke. Hoppas att jag snart kommit en bit upp, i alla fall mentalt. 

1 kommentar:

  1. Det är en intressant lösning som ni har valt, vi är inne på samma med en köksdel från Havsvik och en sovrumsdel från Trend. Det kommer bli intressant att se hur husbygget växer fram...

    SvaraRadera