Leta i den här bloggen

tisdag, september 16, 2014

Fiffig Herb chopper

När jag hade Tupperwareparty för några veckor sedan fick jag en värdinnegåva, såklart :-) Jag fick en Herb chopper som man kan ha för att tex hacka lök, färska kryddor eller björnbär (fick jag tips om). Än så länge har jag bara provat att hacka lök i den och jag måste säga att det är skitkul! Man drar några gånger i snöret som om det vore en gammal utombordare ;-)
Jag har alltid varit en sån som vill ha riktigt finhackad lök samtidigt som jag är långt ifrån en kockhackare (ni vet, kockar på tv som finhackar en lök på nolltid). Nu får jag löken finhackad utan ansträngning. Det går fort, jag behöver inte oroa mig för att slinta med kniven och resultatet blir riktigt bra! Dessutom är det bara att skölja i varmt vatten så man behöver knappt diska den. Den kostar en slant så jag är glad att jag fick den. Men jag kan nog säga att den är värd sitt pris (450 kr) ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar