Leta i den här bloggen

tisdag, december 13, 2016

Lucia

Idag har Emmie varit lucia, både hemma och på förskolan. Vi köpte luciaklänning och krona igår, superbilligt då de sålde ut, så för en gång skull lönade det sig att vara ute sent. 
 
Jag följde med till förskolan imorse där både barn och föräldrar fick fika och umgicks. Supermysigt! Jag har ju inte varit där på 1,5 mån. Emmie var så glad och stolt över att vi var där med henne och det var väldigt speciellt även för oss. Alla barn var så söta, det var en blandning av lucior, tomtar och pepparkaksgubbar och gummor. De skulle lussa för småbarnsavdelningen men det var senare på dagen utan föräldrarna.
 
Vi fick inte ta kort på förskolan så det blev bara hemma. 

När jag kom till jobbet hann jag bara jobba en trekvart innan det var dags för nästa lussefirande. Studentkören från Högskolan uppträdde och det var otroligt stämningsfullt! 
 
Nu sitter jag på tåget hem från ett möte i Varberg och ska mysa extra med barnen för imorgon åker jag på kurs till Stockholm i två dagar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar