Leta i den här bloggen

söndag, december 11, 2016

Dammsög vid midnatt

Den här helgen är bara så superskön! Jag och barnen har myst och igår var morfar här och lekte med "oss". Igår kväll när barnen somnat och jag hade slappat i soffan ett par timmar var jag lite uttråkad. Jag tog mig ett skönt bad och njöööt! Jag satte på skön musik på Spotify och fick feeling. 
 
Efter ett tag i badet kände jag mig sugen på att städa och fixa lite. Klockan var nu närmare 23. Tog med mig telefonen med musiken var jag än gick i huset och plockade, diskade, vek tvätt och dammsög. 
 
Jag skrubbade badkaret och gjorde det skinande rent och sen dammsög jag badrummet en snabbis. Emmie sov i rummet intill men jag vet att barnen sover djupt vid den tiden så det var ingen fara. Det var en otrolig tillfredställelse att lägga sig efter detta. Och extra skönt att vakna och inse att jag inte behövde plocka och fixa överallt. En riktigt skön tredje advent pågår nu! Nedvarvning deluxe! Nellie sover och Emmie och jag sitter i soffan, hon kollar på sin "padda" och jag småkikar på Nyhetsmorgon. Och i eftermiddag kommer sambon hem. Familjemys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar