Leta i den här bloggen

fredag, december 09, 2016

Bilder från veckan

Här kommer lite bilder från veckan som gått. 
 Pepparkaksbak förra helgen. 
 Jag och Emmie tog bussen till stan medan sambon och Nellie tog bilen och mötte upp oss där. 
 Någon somnade på vägen och ville inte vakna. 
 
Vi åt smarrigt julbord med svärföräldrarna i veckan. 
 
Efterrättsbordet! Jag hade gett mig själv dispens från mitt "sockerförbud" just denna kväll. 
 
Emmie och jag tog en egen kväll mitt i veckan och åkte bland annat till biblioteket. Det har känts som att hon saknat mig nu när jag börjat jobba och det är stor skillnad mot innan då jag var den som var föräldraledig. 
 
Över köksfönstren har vi inte haft någon gardin innan och sambon har tjatat på mig om det. Har varit lite emot det och har tyckt att det varit stilrent att inte ha det just där. Men efter lite kompromissande bestämde vi att jag syr en gardin och jag fick bestämma hur den skulle se ut. Jag ville ha en rak, slät och stilren gardin med enkelt men snyggt mönster. Hittade ett skitsnyggt tyg som vi båda gillade skarpt. De stora bladen är faktiskt i skimrande guld men det syns inte på bilden. Passar bra nu till jul men också året runt. 
 Vad tycks? Vi blev asnöjda, båda två! Nu känns det helt självklart med gardin här. Fastän det inte gjorde det för mig från början. Lite mindre insyn men ändå ljusinsläpp då tyget är ljust. Och jag fick göra den själv på min nya symaskin! Härlig känsla :-)
 
Ensam hemma med barnen i två dagar = tjejhelg! Sambon är på välförtjänt grabbhelg i Stockholm. Känns riktigt underbart att få vara hemma med barnen själv och få chans att sakna sambon lite. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar